Turisme experiencial: l’oportunitat de les emocions

Aquest concepte força repetit en els darrers temps, implica un tipus de turisme que es basa en les emocions i experiències i que cada cop té més adeptes. Es tracta d’un nou turisme i, sobretot, d’un nou turista, aquell que busca viure una experiència diferent, indistintament del destí al que viatja, que s’informa prèviament via 2.0 i que busca una qualitat i autenticitat que el transportin emocionalment convertint-la en una experiència irrepetible. El turista experiencial tria la seva destinació segons l’experiència que desitja viure. Oferir tranquil•litat, natura, bellesa o una gran quantitat de recursos culturals com museus i monuments ja no és suficient, cal afegir emocions al darrera de tot això. Però com es gestionen les emocions? Què cal oferir a aquest nou turista? Innovació, autenticitat i diferenciació. Aquest turista busca viure i conèixer la vertadera cultura i forma de viure de la destinació que visita. Així que cal oferir allò que és propi del territori i destinació que visita.

D’aquesta manera ens trobem amb una tipologia turística  estretament relacionada amb el moviment slow, turisme sostenible i responsable amb l’entorn, que posa en valor el territori i paisatge, ja que busca potenciar aquells elements propis de la zona. Un referent dins d’aquest món seria l’Hotel de la Fàbrica de Solfa, situat a Beseit, on el que Javi Moragrega, més conegut a Twitter com @JaviSolfa, ofereix un producte lligat al territori, que promociona allò autòcton com per exemple amb els seus desayunos con identidad. A més a més, ell mateix ja fa temps que du a terme una tasca de promoció de la comarca del Matarranya amb iniciatives com #conalma o #matarranya20 via Twitter i altres xarxes socials molt destacable.
Per tant, aquest turisme experiencial és una oportunitat per a les zones rurals ja que comporta la posada en valor els seus recursos, cultura, productes de la terra, paisatge, història i persones. Només cal transformar tots aquests recursos en emocions i experiències com ara conèixer les històries, llegendes i rondalles de la zona, veure el paisatge amb els ulls de les persones que hi viuen, aprendre a fer alguna recepta culinària típica o un taller d’artesania local. Totes aquestes petites coses tant fàcils de gestionar i el contacte amb les persones són les que aporten aquestes experiències inoblidables i creen un vincle emocional del visitant amb la destinació, que passa de ser un punt geogràfic del món a formar part dels seus records més preats. D’aquesta manera, a la vegada que el visitant adquireix nous coneixements i noves experiències, la destinació aconsegueix fidelitzar-lo i beneficia la població sencera directa o indirectament. Aquest turista parlarà a les xarxes socials i en persona meravelles de la seva estança i això és la millor publicitat de qualsevol destinació. Però el més important és la repercussió sobre la pròpia població que passa a tenir una cultura, un paisatge i uns productes valorats, amb el que s’identificaran i crearà un nou sentit de pertinença i comunitat, d’aquesta manera els aportarà una voluntat de conservació del paisatge, cultura i recursos propis del seu territori i, per tant, una millor qualitat de vida i benestar.

Turismo Experiencial: La oportunidad de las emociones

Advertisements
Aquesta entrada s'ha publicat en Paisatge, Slow, Territori, Turisme i etiquetada amb , , , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s