Discurs, Experiències i Màrqueting Territorial

Benvolguts/des,

El territori és un espai viu. La seva història no està fixada en el temps i l’espai. Evoluciona de manera natural o bé a partir de les accions que es desenvolupen. En definitiva, el territori és el reflex d’una època i un mirall dels valors de la societat que el gestiona. En aquest sentit, els llocs patrimonialitzats, naturals o culturals, constitueixen un punt d’unió entre la història passada i el que vindrà, el futur. Aquesta relació convida a interpretar el territori, és a dir, traduir, crear i donar-li sentit (1).

Com experimentar un territori?

  • A través dels sentits i l’emoció.
  • A partir del coneixement que proporciona el lloc.
  • Generant consciència i creixement personal.

En definitiva, l’experiència ha de permetre obrir propostes per a que els ciutadans sentin, aprenguin, gaudeixin, coneguin i reflexionin.

Per fer arribar el missatge del territori patrimonialitzat a la ciutadania en general és necessari establir mecanismes de divulgació, difusió i creació de productes associats als recursos culturals i naturals del lloc. És en aquest punt que adquireix importància el màrqueting territorial i la seva planificació. Quins són els seus objectius?

  • Ordenar i integrar el desenvolupament turístic del lloc de manera coherent amb les capacitats, potencialitats i la planificació del territori.
  • Posicionar el lloc com una marca turística que sigui reconeguda i valorada per les seves característiques específiques i singulars.
  • Impulsar un model turístic ambientalment sostenible.
  • Fomentar la consciència del turisme com a factor que contribueix al desenvolupament econòmic del territori i beneficia a la població resident i altres sectors complementaris.

Els resultats d’un estudi de màrqueting territorial haurien d’establir un conjunt d’estratègies i accions que permetin a la població autòctona identificar-se amb un discurs, i proposar als visitants experiències a través de la interpretació del territori i el seus recursos culturals i naturals.

La realització d’un pla de màrqueting territorial és un element bàsic per a la planificació estratègica d’un territori. Sense els seus resultats difícilment es traslladarà la seva identitat cultural als ciutadans, propis i aliens.

Esperem que aquest post sigui del vostre interès.

Salutacions

Nota a peu:

1. Viel, Annete: Quand souffle l’sprit des lieux

Lectures recomenades:

San Eugenio Vela, Jordi (2011): Teoria i mètodes per a marques de territori. UOC editorial. Barcelona.

Advertisements
Aquesta entrada s'ha publicat en Cultura, Innovació, Màrqueting Territorial, Patrimoni Cultural, Territori, Turisme, Uncategorized i etiquetada amb , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Discurs, Experiències i Màrqueting Territorial

  1. Retroenllaç: Discurs, Experiències i Màrqueting Territorial | Territori Obert | Sobre geografia 2.0 | Scoop.it

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s