Diferenciació i segmentació en el màrqueting territorial

Fa uns dies fèiem una breu introducció al concepte de màrqueting territorial. Segurament haureu pensat en molts espais que han desenvolupat una estratègia de posada en valor del seu patrimoni amb les expectatives posades en generar atracció turística, llocs d’ocupació directa o indirecta, desenvolupament local, educatiu o cultural. Però aquesta estratègia està realment estructurada o és simplement una proposta de posada en valor basada en actuacions puntuals sobre elements concrets?

El que entenem per Pla de Màrqueting Territorial és, precisament, l’estructuració d’una estratègia entorn d’un element diferenciador que aporti valor a la proposta. Això és com dir que tots els territoris poden semblar iguals però creiem que hi ha elements que les diferencia clarament de la resta.

Si som conscients dels canvis en el mercat i de les noves tendències, més properes a un mercat de nínxols i no pas un mercat de masses entendrem clarament que les noves estratègies han d’estar dirigides a nínxols de públic concrets, persones concretes amb interessos concrets que apreciaran, per sobre de la resta, un territori concret. Així doncs, creiem que és evident que les propostes de desenvolupament turístic del territori han de començar pel coneixement de les persones a qui ens dirigirem, on són, com es comuniquen i què els pot atreure en concret de la nostra proposta.

Chris Anderson va crear la “teoria de la cua llarga” que ens diu que en una distribució dels mercats, una minoria de productes es dirigeix a la majoria de consumidors però que, contràriament, la creació de productes per a consumidors molt concrets, en la seva suma, pot generar molt més moviment que aquell que es genera al mercat de masses. Aquest segon model es coneix com a “nínxols de consumidors” i es basa en què hem de saber a qui ens dirigim i què li podem oferir que sigui del seu interès.

Advertisements
Aquesta entrada s'ha publicat en Màrqueting Territorial i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s